Audientele TV vor fi masurate de la 1 ianuarie 2012 de compania Kantar Media, care a fost desemnata, luni, castigatoarea licitatiei organizate incepand din primavara anului trecut de Asociatia Romania pentru Masurarea Audientei, beneficiara acestor cifre. Comisia de licitatie a preferat compania Kantar Media in fata altor trei companii care au depus oferte.
Pe locul doi in competitie s-a clasat Nielsen Company, din informatiile HotNews.ro.
Iata cei 4 competitori:
Nielsen Company (fosta companie AGB), GfK Romania (actualul furnizor al studiului de masurare a audientelor), Kantar Media (fosta companie TNS care, alaturi de AGB, a masurat audientele pana la sfarsitul lui 2007) si compania ceha de cercetare MediaResearch.
Audientele TV sunt masurate, de la inceputul lui 2008 pana la sfarsitul acestui an, de GfK Romania. Aceasta companie a castigat licitatia pentru masurarea audientelor la inceputul lui 2007, cu un contract evaluat la circa 9 milioane de euro pentru patru ani.
Ofertele celor patru companii au fost analizate de o comisie formata din cinci membri ai CNA, cinci reprezentanti ai posturilor de televiziune si cinci reprezentanti ai agentiilor de publicitate. Caietul de sarcini formulat in aprilie 2010 de comisia paritara a tinut cont de "evolutiile actuale si de perspectiva in domeniul televiziunii, indeosebi sub aspectul dezvoltarii sistemelor digitale (DTH, IPTV, cablu digital, web TV, servicii TV pe Internet)", dupa cum anunta, atunci, Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor.
In martie 2009, un audit realizat de o companie de cercetare franceza a aratat ca masurarea audientelor TV de catre GfK prezenta deficiente si ca sistemul este "perfectibil", desi piata TV din Romania se putea baza pe cifrele furnizate de GfK.
UPDATE 1 Comunicatul oficial care anunta schimbarea furnizorul