Amestecul permanent al cuplului Elena și Nicolae Ceaușescu în planurile inginerilor era constant. După fiecare vizită de lucru sau şedinţă la „săliţă" proiectele erau date peste cap. Atunci când era o decizie de luat, ori se amesteca „cotoroanţa", ori altă dată venea tovarăşul cu idei.
Aşa s-a întâmplat şi în cazul tronsonului 3 de metrou, după cum povestește inginerul Octavian Udriște (77 de ani), fost director al Metrorex în perioada de început a metroului bucureștean. „Linia 3, aşa-zisa linie 3, adică Gara de Nord - Dristor, trebuia să fie Gara de Nord - Titulescu - Ștefan cel Mare - Pantelimon. Cu două staţii suprapuse la nivelul Gării de Nord. Una venea de la Republica - Crângaşi - Basarab - Gara de Nord şi cealaltă pleca. Deci Gara de Nord era capăt de linie, pentru două magistrale. Află Ceauşescu de acest proiect şi zice:
- Nu! Cum să faceţi două staţii?! Faceţi numai o staţie şi trenul circulă în continuare şi o luaţi pe Mihai Bravu că eu am fost şi pe jos şi cu maşina şi se poate!
Scurt. Toată lumea a bătut din călcâie:
- Să trăiţi, am înţeles!
Şi s-a putut!", spune fostul director, acum pensionar.
Staţia de sub staţia Gara de Nord
Aşa se face că la Gara de Nord există o staţie înfundată acum cu pământ, dar zidită, sub actuala construcție. „Şi tot la Gara de Nord, tovarășul n-a vrut să demoleze Hotelul Bratu, nu ştiu amintiri avea el acolo de când a venit el prima dată prin Bucureşti, prin anii '30, că n-a vrut să-l demoleze. Şi avem nişte curbe aspre, că noi n-am avut tehnologia să construim metroul sub clădiri. Metroul nostru are adâncime medie de 15 metri. Şi, de regulă, circulă pe sub străzi sau sub spaţii verzi. Avem o curbă aspră acolo şi scârţâie şi uzăm roţi şi şine. La fel la intrare în Piaţa Victoriei. Asta e când se amestecă un oarecare cu ideile lui. Un oarecare pentru că nu avea nicio treabă el cu traseele