Membrii echipei pe industria auto a presedintelui Barack Obama au purtat saptamana trecuta discutii cu oficialii GM si consultantii sai, iar discutiile este de asteptat sa continue si in aceasta saptamana.
Obiectivul este ca GM sa se pregateasca pentru un faliment rapid, „chirurgical", au declarat sursele citate mai sus. GM, care a beneficiat de fonduri federale in valoare de 13,4 mld. dolari, insista ca o restructurare rapida este necesara pentru ca imaginea si vanzarile sale sa nu fie afectate permanent.
Pregatirile sunt necesare pentru ca documentatia pentru falimentul companiei sa fie gata in cazul in care aceasta nu va putea ajunge la un acord cu detinatorii de obligatiuni cu privire la un schimb de datorii de circa 28 mld. dolari pe actiuni GM si cu sindicatul United Automobile Workers, care nu s-a aratat dispus la concesii in lipsa unor sacrificii din partea detinatorilor de obligatiuni. Presedintele Obama este preocupat de riscurile privitoare la planul de pensii al GM si nu doreste ca angajatii sa aiba de suferit.
Compania va fi divizata
Conform unui plan analizat in prezent, o noua companie ar fi creata, aceasta urmand a achizitiona activele „bune" ale GM aproape imediat ce producatorul auto intra in faliment. Activele mai putin „dezirabile" ar fi mentinute in cadrul vechii companii, care ar urma sa fie lichidata in decurs de mai multi ani.
Oficialii trezoreriei analizeaza o potentiala urmare, in care „compania GM buna" intra si iese de sub protectia impotriva falimentului in numai doua saptamani, utilizand finantare federala de 5-7 miliarde de dolari.
„Celalalt" GM ar avea nevoie de finantare guvernamentala de pana la 70 de miliarde de dolari si posibil mai mult pentru obligatiile legate de serviciile medicale si pentru lichidarea fabricilor, conform unor experti si oficiali federali.
De cand l-a inlocuit pe Ri