Prima editie a Festivalului International de Literatura Bucuresti 29, 30, 31 octombrie. La Bucuresti, la Muzeul Taranului Roman, prima editie a Festivalului International de Literatura "Re-Writing the Map of Europe: Our Private Wars". Scriitori straini si romani invitati: Philip O Ceallaigh (Irlanda, traieste in Romania de citiva ani), Wojciech Kuczok (Polonia), Juli Zeh (Germania), Attila Bartis, Gyorgy Dragoman (Ungaria), T.O. Bobe, Costi Rogozanu, Mitos Micleusanu, Simona Popescu, Cezar Paul-Badescu, Filip Florian, Ana Maria Sandu, Dan Lungu, Lucian Dan Teodorovici, Florin Lazarescu si autoarea acestui reportaj. In a doua seara a festivalului, am intrebat-o pe Juli Zeh, care a fost in comisia de jurizare pentru Academia Schloss Solitude Stuttgart, in sezonul trecut, de ce l-a ales pe Daniel Banulescu. In caz ca nu stiati, in comisia pentru acest grant este o singura persoana pentru fiecare arta, deci alegerile nu le face decit aceasta. Nu va imaginati cine stie ce motive pentru care am pus aceasta intrebare. Pur si simplu sint si eram curioasa ce cauta si ce ii intereseaza pe altii in literatura unui scriitor. "Pentru ca mi-a placut foarte mult?", vine raspunsul-intrebare al ei. "Volumul de poezie?", intreb pentru ca Daniel Banulescu are intr-adevar un volum tradus in germana de Ernst Wichner, volum pentru care a si primit acum citiva ani un premiu. "Nu, nu-i stiu poezia. Dar mi-a placut foarte mult romanul lui, Te pup in fund, Conducator Iubit", mi-a raspuns Juli. "Imagineaza-ti ca am primit mii de aplicatii. Tot citeam chestii plictisitoare, poezie germana obosita, dadeam foaie cu foaie si nu intrevedeam nimic bun. Si dintr-odata deschid romanul asta. Parca m-a pocnit. Atit de dur, scris brutal, fara pic de preocupare pentru scris, pentru stil, pentru cititor. Cu cit citeam mai mult, cu atit spuneam mai cu convingere: asa, loveste-ma!". Aceasta mica discutie de