Hotărâţi să atragă tot mai mulţi turişti în ţara lor, bulgarii au învăţat, vorba aceea, „să facă din rahat bici”. Ieri-dimineaţă, în jurul orei 10:45, ei au scufundat, la aproximativ 5 kilometri distanţă de staţiunea Sfinţii Constantin şi Elena, epava avionului prezidenţial al fostului dictator comunist Todor Jivkov, care nu s-a clintit de la putere vreme de 35 de ani.
Aflat la 23 de metri sub nivelul mării, aparatul Tupolev 154 fără aripi va fi folosit ca atracţie turistică, unde accesul scafandrilor profesionişi sau al scufundătorilor amatori va fi gratuit, spun bulgarii cu încredere. Potrivit site-ului Novinite.com, în septembrie 2009, avionul „ciuntit” a fost mutat, pe o platformă specială, pe Lacul Varna. Mai târziu a fost luat de aici şi mutat, cu ajutorul unei barje, la şantierul naval Varna, unde a fost curăţat şi i-au fost înlăturate toate sistemele şi cablurile, scrie presa de la sud de Dunăre. Acum, după aproape doi ani, Tupolevul fabricat în 1971 şi-a găsit, în sfârşit, odihna. Pe fundul Mării Negre, unde va fi acoperit, în timp, de plantele şi animăluţele marine specifice zonei, devenind recif artificial şi refugiu pentru numeroase specii.
Avionul prezidenţial care scaldă malurile staţiunii Sfinţii Constantin şi Elena şi ale portului Varna nu va fi singurul bun folosit odinioară de fostul dictator şi ajuns în Marea Neagră, scrie Novinite.com. Ceva mai la sud, pe lângă localitatea Sozopol, nu departe de Burgas, se mai află o epavă scufundată cu mare băgare de seamă în vara lui 2008. Este vorba, potrivit site-ului Novinite.com, de un trauler pe care îl regimul lui Todor Jivkov şi care se numea „Pionierul”.
Hotărâţi să atragă tot mai mulţi turişti în ţara lor, bulgarii au învăţat, vorba aceea, „să facă din rahat bici”. Ieri-dimineaţă, în jurul orei 10:45, ei au scufundat, la aproximativ 5 kilometri distanţă de staţiunea Sfinţii Constan