Jumatate dintre internautii romani au facut cumparaturi online, iar cartile, CD-urile si filmele sunt produsele cele mai des cumparate. Totusi, 49% dintre cei intrebati spun ca e riscant sa cumperi de pe internet, iar o parte semnificativa din cei care au cumparat sunt nemultumiti de termenele lungi de livrare si informatiile insuficiente despre produse, arata un studiu realizat de Gemius si Orange despre comertul electronic in Romania pentru 2008. Riscant, dar cu economie de timp si bani
Intrebati despre perceptia legata de shopping-ul online, tot mai multi, 49% au spus ca este riscant, fata de 44% in studiul de acum trei ani. Totusi, cumparaturile pe internet au doua mari avantaje: dureaza mai putin si sunt surse de produse mai ieftine. Revenind la partea negativa, 13% din cei intrebati spun ca online shopping-ul este complicat, insa procentul e mai scazut decat acum trei ani. Trebuie mentionat ca cei care nu au cumparat niciodata ceva de pe internet cred in mare parte ca daca ar face asta, s-ar alege cu produse mai scumpe si ar pierde mai mult timp decat in magazinele traditionale, arata raportul “Comertul electronic: tendinte si atitudini. Cercetare privind utilizatorii romani de internet”.
Toata lumea stie ca poti cumpara de pe internet, jumatate au si facut asta
Diferenta fata de 2006 este imensa cand e vorba de cei care spun ca au cumparat de pe internet. Atunci, doar putin peste un sfert din cei intrebati au facut asta, anul trecut procentul a urcat spre 50%.
Produsele pe care romanii le achizitioneaza cel mai des din magazinele online includ carti, CD-uri, filme, produse electronice, produse electrocasnice si echipamente de calcul (hardware).
eMag, cel mai cunoscut magazin online, eBay, pe primul loc la licitatii
Jumatate din cei intrebati nu au stiut sa dea un nume de magazin online. La cei care au s