Anul 2009 s-a dovedit deja ca fiind unul imprevizibil, marcat de schimbare si neliniste. Este insa si un moment in care trebuie sa privim cu speranta catre viitor. Comunicarea a devenit cu atat mai importanta, cu cat perioada pe care o traversam este mai complexa. In acest context, cred ca 2009 va fi marcat de cateva tendinte de care, ca si comunicatori, trebuie sa tinem cont.
1. Daca lucrurile devin prea complicate, sa ne intoarcem la regulile de baza
Investitiile in infrastructura sunt prezentate in majoritatea dicursurilor publice din acest moment ca o solutie de imbunatatire a cadrului fundamental al societatii moderne. Cred ca putem face o comparatie cu aceasta tema si ne putem indrepta mai mult atentia asupra principiilor fundamentale ale activitatii noastre, ca sa putem construi mai departe. In astfel de perioade de instabilitate, trebuie sa ne intrebam: Oare ascultam si comunicam cu un scop precis si intr-o maniera clara pentru toata lumea? Cu alte cuvinte, un flux constant de informatii relevante si credibile trebuie sa faca parte din infrastructura unei companii. In contextul actual al economiei, comunicarea nu mai este un moft, ci o necesitate.
2. Loialitatea angajatilor trebuie sustinuta
In aceasta perioada, le cerem colegilor nostri din companii sa ne ramana alaturi, sa sustina deciziile pe care le luam, sa fie adevarati avocati ai marcilor si aparatori ai reputatiei companiei. Aceasta strategie are succes numai daca noi le furnizam argumentele si instrumentele potrivite. Companiile de succes stiu ca fiecare angajat poate sa devina un promotor al companiei, lucru cu atat mai important in astfel de perioade.
3. De la stabilitate la incertitudine
Scepticismul legat de companii si branduri a atins cote maxime in prezent, asadar este intelept sa aplicam principiile de baza ale managementului de risc si sa verificam