În perioada 2-20 aprilie 2013, Galeria Art Yourself a găzduit expoziţia de grafică şi instalaţie a lui Dragoş Pătraşcu, Note despre linie/ Faţa întunecată a lunii. Profesorul universitar ieşean revine la Bucureşti după expoziţia magistrală realizată în 2011 la Institutul Cultural Român, cu aceleaşi note, am spune noi, nu doar despre linie şi punct, ci despre însuşi spiritul reprezentării prin desen şi volum. Principalele caracteristici ale artistului sînt imaginaţia şi rafinamentul, contopite într-un discurs care îşi află baza în raţiuni intelectuale. Chiar dacă fondul de lucrări coincide parţial cu cel al evenimentului organizat în urmă cu doi ani, la rîndul său retrospectiv, expoziţia de la Art Yourself este una nouă, prin modul în care a fost gîndită. Jocul dintre desen şi obiect, dintre relaţii grafice şi asamblaj readymade este extins de această dată prin relaţiile dintre lumină şi volum. Plasarea în contre-jour a unor piese, determinată de adaptarea la spaţiu – ne referim la ocuparea laturilor cu ferestre ale camerelor –, lasă artefactele să trăiască. Mai mult decît atît, efectele optice se dovedesc atît de puternice încît pot fi luate în calcul ca soluţii viabile de expunere.
Titlul Faţa întunecată a lunii, în afară de faptul că defineşte o stare de fapt legată de ceea ce poate fi văzut şi de ceea ce nu se vede fizic în cazul instalaţiilor propuse, este, dacă nu împrumutat, cel puţin similar cu cel al bine-cunoscutului album lansat în 1973 de formaţia Pink Floyd. Dincolo de faptul că instrumentele muzicale joacă un rol principal în instalaţiile la care ne referim, titlul unei lucrări, Scrisoare către John Lennon, ne îndreptăţeşte să credem că numele expoziţiei a fost ales în relaţie cu formaţia britanică de progressive& psychedelic rock.
Instrumentele muzicale au forme fizice interesante, dictate de funcţionalitate, respectiv de propr