În toamna lui 2007, B.G. Fogg, un profesor de la Stanford, a lansat un curs care avea să fie cunoscut drept "The Facebook Class" (Cursul Facebook). În primul semestru, 75 dintre studenţii care l-au urmat au creat diferite aplicaţii pentru reţea, care au ajuns să fie folosite de 16 milioane de utilizatori, relatează The New York Times. Aplicaţiile le-au adus studenţilor venituri din publicitate de aproape un milion de dolari, iar mulţi dintre ei au fost angajaţi de companii importante sau şi-au deschis propriile afaceri.
"Totul s-a întâmplat atât de repede", îşi aminteşte Joachim De Lombaert, un student care şi-a deschis propria afacere în urma cursului lui Fogg. Aplicaţia creată de el, "Send Hotness", aducea zilnic 3.000 de dolari din publicitate. Împreună cu un absolvent de studii economice, De Lombaert şi amicul său, Alex Onsager, au transformat o idee simplă într-o aplicaţie de succes. "Send Hotness" le permitea utilizatorilor să le acorde prietenilor lor din reţea un anume punctaj, apreciativ, aşa numitele puncte "hotness". De Lombaert, acum în vârstă de 23 de ani, a înfiinţat o companie pornind de la această aplicaţie, pe care a vândut-o cu câteva sute de mii de dolari.
Povestea profesorului vizionar care a predat cursul "Facebook"
Pionierul cursului a fost a profesorului B.G. Fogg. El este drescris de jurnaliştii americani drept un academician energic şi un guru al inovaţiilor (Revista Fortune l-a inclus în topul celor zece guru despre care trebuie să afli). Fogg, directorul laboratorului de Tehnologie Persuasivă, este pasionat de modul în care tehnologia şi psihologia umană pot fi folosite pentru a influenţa comportamentul oamenilor. El a văzut în reţeaua de socializare platforma ideală pentru a-şi testa teoriile, însă nu se aştepta ca materia aprofundată la curs să ajungă un model de antreprenoriat. "Multe dintre conceptele şi ideile care