Profesioniştii din domeniul imobiliar care lucrează în departamentele de management al facilităţilor contribuie semnificativ la eficientizarea costurilor operaţionale, menţinerea valorii proprietăţii şi loializarea clienţilor.
Managerii departamentelor sau companiilor de management al facilităţilor au responsabilităţi în furnizarea, operarea şi dezvoltarea a numeroase servicii specifice. Ioan Bejan, secretar general RABO (Patronatul Proprietarilor de Clădiri din România), spune că un manager de facilităţi se ocupă de strategia şi managementul spaţiului de lucru, infrastructura comunicaţiilor, operarea, întreţinerea şi repararea clădirilor şi echipamentelor, recepţia şi managementul contractelor de prestări servicii, managementul situaţiilor de urgenţă, cât şi de managementul siguranţei vieţii şi al securităţii în muncă. „Un bun manager de facilităţi trebuie să îmbine cunoştinţele solide de natură tehnică cu acele competenţe şi abilităţi de management legate de oameni, de comunicare şi de performanţa organizaţională", explică Bejan.
Mai mult, în majoritatea cazurilor, managerii de facilităţi lucreazã cu cele mai importante companii multinaţionale din cadrul industriei de real estate. „Conceptul de management al facilităţilor include atât activităţi diverse care au loc în cadrul unui mediu construit/proprietate, cât şi activităţi asupra oamenilor şi locului de muncă în care aceştia îşi desfăşoară activitatea", specifică Ioan Bejan. „Prin urmare, un manager de facilităţi poate lucra în cadrul oricărui tip de organizaţie, companie sau instituţie de stat, care activează în baza conceptului menţionat anterior", completează Bejan.
Lider în afaceri
Majoritatea managerilor de facilităţi sunt mai puţin priviţi ca specialişti în afaceri, şi mai mult ca profesionişti de profil tehnic. Totuşi, această perspectivă începe să se schimbe. „Manageme