Cadbury, cel mai mare producator de dulciuri din lume, a anuntat ca este pregatit sa isi divizeze unitatea nord-americana de bauturi in cazul in care o vanzare nu va fi posibila, pe fondul reducerii profitului in prima jumatate a anului, relateaza presa internationala.
Producatorul englez, renumit pentru ciocolata Dairy Milk, guma Trident si bomboanele contra tusei Halls, a amanat luna trecuta vanzarea unitatii sale nord americane de bauturi pe fondul destabilizarii conditiilor de pe piata americana.
Oficialii Cadbury au anuntat recent scaderea profitului operational cu 6% pana la 180 milioane de lire sterline (267 milioane de euro) in perioada februarie-iunie, in mare parte cauzata de deprecierea monedei americane.
Analistii estimasera un profit operational intre 176 si 205 milioane de lire sterline (261 si 304 milioane de euro). Suma exclude rezultatele afacerii nord americane de bauturi, care include brand-uri ca Dr. Pepper, 7UP si Snapple.
“Demersurile pentru vanzarea diviziei nord americane de bauturi sunt inca valide si interesul in afacere ramane stabil”, au confirmat oficialii Cadbury, adaugand ca “in cazul in care conditiile pe piata nu vor fi favorabile vanzarii, vom opta pentru divizarea unitatii de bauturi”.
Planul Cadbury urmareste impartirea companiei in doua unitati si focalizarea pe divizia de dulciuri. Luna trecuta Cadbury anuntase demiterea a 7.500 de angajati ca parte a unei scheme de reducere a costurilor pentru obtinerea unor marje de profit mai ridicate decat ale competitorilor americani din industria dulciurilor.
Marjele de profit ale companiei au fost afectate de investitia pentru intrarea Cadburry pe piata britanica de guma de mestecat, dar si de recenta majorare cu 20% a costurilor cu dulciurile Dairy Milk.
Preturile majorate ale dulciurilor Cadburry ar putea adauga 30-40 milioane de lire sterline