Scolile de soferi din Iasi nu au cursanti care sa doreasca sa conduca un microcar. Acestea se plang de cererea slaba si de costurile mult prea ridicate pentru a intretine o astfel de categorie. In urma cu un an de zile, singura scoala de soferi din Iasi ce detinea un microcar, masina destinata categoriei B1, era Automobilistul. "Am renuntat la predarea cursurilor la aceasta categorie. Nu era rentabil, lipsa de clienti ne-a impins sa vindem masina in urma cu un an", a declarat un reprezentat al scolii de soferi Automobilistul. Cu toate acestea, multi dintre tinerii din Iasi sunt deranjati de faptul ca nu mai au unde obtine subcategoria B1. "Cererea mare, mica, indiferent ce si cum, din moment ce exista categoria B1, mi s-ar parea de bun simt sa poti sa il dai. Dar traim in Romania... ", a declarat unul din fostii posesori de microcar-uri din Iasi, "Tinerii din Polonia isi cumpara Smart 42 si scot din ele «balastul» pentru a le da bine la cantarire, iar dupa ce inscriu masina pun totul la loc", a adaugat acesta.
Subcategoria B1 se refera la autovehiculele cu trei sau patru roti ce au masa proprie peste 400 kg, dar nu mai mare de 550 kg, si echipate cu un motor cu ardere interna cu capacitate cilindrica mai mare de 45 cmc sau cu orice alt motor cu o putere echivalenta ori cu viteza prin constructie mai mare de 50 km/h.
Din informatiile existente, in Iasi sunt trei microcar-uri. Pretul unei astfel de masini pe piata second-hand poate incepe de la 1.800 de euro si pot ajunge pana la 6.000 de euro. Microcar-urile sunt masinile cu o putere maxima de 5 cai putere si cu o capacitate maxima de pana la 505 cmc. Varsta minima pentru obtinerea permisului de conducere este de 16 ani impliniti pentru categoria B1.
Scolile de soferi din Iasi nu au cursanti care sa doreasca sa conduca un microcar. Acestea se plang de cererea slaba si de costuri