Şeful de marketing al gigantului Apple a pus capăt unor speculaţii conform cărora compania americană ar dezvolta un ”iPhone ieftin”.
Phil Schiller a precizat pentru o publicaţie din China că ”smartphone-urile ieftine” nu vor fi niciodată ”viitorul produselor Apple”, scrie The Telegraph.
Cotidianul economic The Wall Stret Journal şi agenţia Bloomberg au scris, citând surse care au preferat să rămână anonime, că Apple ar dezvolta un nou model de iPhone care să fie comercializat la preţuri mai scăzute şi care să se adreseze pieţei chineze.
”Fiecare produs pe care îl creează Apple este făcut folosind cea mai bună tehnologie. Aceasta înseamnă procesul de producţie, display-ul Retina, design-ul - pentru a comercializa cel mai bun produs de pe piaţ”, a declarat Schiller pentru Shanghai Evening News.
Mai multe voci din domeniu au speculat că Apple s-ar putea orienta către un produs mai ieftin pentru a-şi mări cota de piaţă în China. Poziţia companiei este ameninţată de o serie de dispozitive ieftine lansate pe piaţă de o serie de producători locali. Aceste dispozitive ieftine folosesc sistemul de operare Android. Apple a căzut în decembrie anul trecut pe locul şase în topul celor mai mari producători de smartphone-uri din China, cu o cotă de piaţă de 10%.
Schiller, al doilea cel mai important om din managementul Apple după Tim Cook, a recunoscut că este conştient de tendinţele în materie de tehnologie din China.
”La început telefoanele simple erau populare pe piaţa chineză, acum smartphone-urile ieftine sunt populare, iar telefoanele simple au ieşit din trend”, a precizat directorul de marketing.
China este considerată de investitori un punct slab al Apple. În decembrie, când s-a lansat iPhone 5, lipsa de entuziasm a publicului chinez i-a obligat pe executivii Apple să lanseze o campanie de PR, anunţând vânzări bune pentru a co