Romania se afla cu mult in urma tarilor din regiune la capitolul IT&C, considera Sorin Serb, manager in cadrul reprezentantei locale a IBM, cel mai important furnizor de servicii IT la nivel mondial. "De aceea, este nevoie sa se faca niste pasi mai mari si sa se treaca peste anumite etape in ceea ce priveste sectorul tehnologic", declara el.
Una din provocarile actuale ale pietei locale de IT&C din perspectiva IBM este strans legata de nivelul pe care se situeaza Romania intre tarile din regiune.
“Noi incercam sa reducem costurile clientilor si, din acest punct de vedere lansam solutii noi, prin care urmarim sa facem schimbari la nivelul pietei romanesti de IT, care nu este neaparat cea mai avansata, daca privim spre tarile din regiune. Mai mult, cred ca Romania trebuie sa faca niste pasi mai mari, ba chiar sa treaca peste anumite etape si sa invete din greselile sau experientele altor state pentru a putea creste”, a spus pentru Wall-Street Sorin Serb, manager in cadrul IBM Romania.
In momentul de fata, piata locala de IT este incerta. Reprezentantul companiei nu poate face estimari cu privire la cat de bine arata industria, dar mizeaza pe faptul ca majoritatea clientilor companiei vor trece de acel 2009 al reducerilor de costuri si vor realiza investitii in acest an.
“Daca pentru clienti 2009 a fost un an al reducerilor de costuri, speram ca 2010 va fi un an de crestere. La un moment dat, nu mai poti doar reduce. Trebuie sa faci ceva care sa te ajute sa cresti, sa iesi din criza. Consideram ca abordarea clientilor se va schimba anul acesta”, arata oficialul furnizorului de servicii IT.
In plus, el este de parere ca segmentul de piata in care activeaza si IBM va avea o evolutie pozitiva in 2010 fata de anul precedent.
Desi criza a afectat intreaga piata, impactul negativ major a fost resimtit cu precadere in randul jucatorilor mic