Retailul de bricolaj, cunoscut in ultimii ani si ca Do-it-Yourself (D-I-Y) a devenit foarte popular in Romania ca urmare a expansiunii marilor jucatori din piata, dar si al intrarii unor nume mari de pe plan international precum Bricostore, Praktiker, Baumax, Hornach, Obi sau cel mai recent nume – Leroy Merlin.
Contactati de Wall-Street.ro, reprezentantii Kingfisher, companie care a preluat de curand reteaua celor 15 magazine Bricostore de pe plan local au precizat ca piata de bricolaj are in Romania un potential urias, datorat in primul rand numarului mare de locuitori, a numarului de locuinte dar si al apetitului pentru cumparaturi de acest fel.
“Romania are o populatie de 21 de milioane de locuitori si circa 8 milioane de locuinte, aproape jumatate din numarul de locuinte din Polonia, ceea ce o face o piata cu un mare potential de crestere. Din 2005 pana in prezent piata specializata s-a triplat de la 330 de milioane de euro la peste 1 miliard, iar aceasta poate depasi 2 miliarde de euro in urmatoarea perioada”, au declarat reprezentantii Kingfisher la solicitarea Wall-Street.ro.
Oficialii companiei britanice se bazeaza si pe premisele de crestere ale PIB date de Fondul Monetar International, care intrevad o evolutie a acestuia in 2013 si anul urmator de 2,5%, respectiv 3% - comparativ cu 587 miliarde lei la cat s-a ridicat PIB al Romaniei in 2012.
Intrebati de planurile pe care le au in Romnia, dupa preluarea Bricosore, reprezentantii Kingfisher au precizat ca isi propun ca mai intai sa testeze piata prin rebranduirea unui numar redus de magazine, dar nu au oferit o data exacta pentru cand si unde va avea loc prima inaugurare.
“Trebuie sa adaptam modelul Brico Depot pietei locale. Nu este vorba doar de rebranduirea actualelor magazine Bricostore, ci este un proces mai anevoios care presupune regandirea totala a conceptului. Ne-