Cel puţin 500 de români şi străini s-au adunat la finele săptămânii trecute în Capitală pentru a afla povestea "out-of-the-box" a 13 vorbitori din patru ţări diferite, experienţă pentru care au plătit 100 de dolari (circa 70 de euro).
Pentru cel de-al doilea an consecutiv, în România s-a organizat conferinţa TEDxBucharest (organizată sub licenţa TED Global), un eveniment care se desfăşoară anual în toată lumea şi care este la mare căutare în rândul celor interesaţi de dezvoltarea personală.
Dintre cele peste 500 de persoane prezente la conferinţă, aproximativ jumătate au plătit cei 100 de dolari, restul participanţilor, care au beneficiat de intrare liberă, fiind apropiaţi ai vorbitorilor, parteneri TED sau reprezentanţi din presă. Suma strânsă, de circa 25.000 de dolari, a fost direcţionată către închirierea locului de desfăşurare, echipamentul tehnic folosit pentru desfăşurarea conferinţei sau costurile de transport sau cazare ale vorbitorilor.
De ce au ales însă sute de oameni din diferite domenii, de la oameni de afaceri până la tineri implicaţi în activităţi de voluntariat, să sacrifice o zi de vineri pentru a afla poveştile unor oameni care nu apar poate în fiecare zi în presă sau la televiziune, însă care ascund poveşti de succes? "Este pentru prima oară când particip la evenimentul TEDx, însă consider că este o oportunitate pentru a face networking, pentru a învăţa din ideile altora şi, de ce nu, pentru a le aplica într-o abordare proprie", a afirmat Irina Negrilă, 20 de ani, una dintre participantele la eveniment. Printre vorbitorii de anul acesta s-au numărat actriţa Oana Pellea, prezentatorul TV Cătălin Ştefănescu, inventatoarea Ioana Raluca van Staden, maratonistul Andrei Roşu, fostul jurnalist de la The New York Times Eric Weiner, precum şi Magnus Scheving, creatorul serialului pentru copii "Orăşelul Leneş". @