Banii necesari întreţinerii locomotivelor şi vagoanelor abia ajung pentru a se evita accidentele feroviare. Operatorii de transport - marfă sau călători - pe căile ferate sunt nevoiţi să Banii necesari întreţinerii locomotivelor şi vagoanelor abia ajung pentru a se evita accidentele feroviare.
Operatorii de transport - marfă sau călători - pe căile ferate sunt nevoiţi să reţină în depouri din ce în ce mai multe locomotive şi vagoane, din cauză că nu au banii necesari reparaţiilor. Iar din proiectul de buget pentru anul viitor rezultă că va fi asigurată doar menţinerea stării tehnice a echipamentelor la limita siguranţei circulaţiei.
Gradul de uzură a vagoanelor şi locomotivelor aparţinând principalilor operatori de transport pe calea ferată se apropie de limita de siguranţă a circulaţiei (fără să o depăşească, desigur), fapt care i-a determinat pe transportatori să reţină în depouri tot mai multe componente ale garniturilor.
Operatorii sunt nevoiţi să mărească perioadele dintre intervenţiile de reparaţii şi să găsească diverse soluţii "neortodoxe", din cauză că, pentru mentenanţa (întreţinerea) vagoanelor şi locomotivelor, se alocă, de la an la an, fonduri insuficiente. "Probabil că vom conştientiza această situaţie abia atunci când pe calea ferată va avea loc un accident mare", afirmă operatorii feroviari.
Reprezentanţii companiilor implicate în industria de mentenanţă, reuniţi ieri, la Bucureşti, în cadrul unui seminar, au arătat că garanţia unei reparaţii este, în România, numai de şase luni, în timp ce în alte ţări aceasta e asigurată pentru câţiva ani; de aceea, "nu se ştie cu exactitate care sunt costurile reale cu întreţinerea acestor echipamente". De asemenea, "întreţinerea ar trebui să fie externalizată către firme specializate, astfel încât operatorii să lase în seama acelor firme problema finanţării".
Fond special pentru