Cristian Ludovic Pop, proprietarul firmei Pet Product, înfiinţată în 1998, deschidea în 2001 primul magazin Animax, iar astăzi a ajuns să deţină cea mai mare reţea de unităţi specializată în comercializarea de hrană, produse de îngrijire şi accesorii pentru animale de companie din România. La 12 ani de la lansare, compania a ajuns la 37 de magazine, iar cifra de afaceri se va situa la 13 milioane de euro la sfârşitul acestui an.
„Anul trecut am înregistrat o cifră de afaceri de 11 milioane de euro, anul acesta ne aşteptăm la 13 milioane de euro, iar pentru 2014 estimăm vânzări de 16 milioane de euro“, a declarat Ionuţ Mareş, directorul operaţional al Animax.
În prezent, retailerul deţine o reţea de 37 de petshopuri în Baia Mare, Botoşani, Bucureşti, Buzău, Cluj, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Ploieşti, Piatra Neamţ, Piteşti, Sibiu, Suceava şi Timişoara şi va încheia anul cu 40 de magazine.
Cele mai mari vânzări se înregistrează în magazinele situate în centre comerciale, traficul fiind aici mai mare. De altfel, reţeaua cuprinde numai trei magazine stradale.
Vânzările se ridică la aproximativ 30.000 de euro pe lună per magazin, valoarea medie a unui bon fiind de 38-39 de lei, potrivit reprezentanţilor companiei, care se aşteaptă ca investiţia într-un magazin să fie recuperată în trei ani.
După ce în luna februarie a acestui an compania a lansat un magazin online, la jumătatea lunii decembrie va deschide prima unitate în franciză, la Alexandria.
Animax a deschis la jumătatea lunii noiembrie al doilea petshop al retailerului din Galaţi, care include şi un centru de îngrijire şi înfrumuseţare canină, dar şi un spaţiu de joacă pentru câini, investiţia ridicându-se la 200.000 euro.
Investiţia medie într-un magazin se ridică la 100.000-125.000 de euro, iar compania urmăreşte să deschi