SUV-ul "urban" începe încet-încet să se transforme dintr-o nişă a maşinilor de teren compacte
într-un segment de sine-stătător. Mai mult, şi mărcile premium devin interesate odată cu lansarea lui BMW X1, urmat de Audi Q3 şi Range Rover Evoque. Şi faptul că sunt mai mici nu înseamnă neapărat că nu se descurcă în off-road, totul este să nu fie testate în condiţii prea dure.
La capitolul design Q3 este o îmbinare între A1 şi Q5. Avem grila tipică de mari dimensiuni, faruri cu LED-uri, dar şi un spate "tăiat". Spre comparaţie cu Q5, Q3 are avantajul unor dimensiuni mai reduse, ceea ce îl face mai agil în traficul urban, în timp ce la interior nu sunt diferenţe semnificative.
Cu toate că la prima vedere Q3 pare mai mult proiectat pentru asfalt, SUV-ul poate parcurge fără probleme şi un off-road de dificultăţi cel mult medii.
Exteriorul lui Q3 este proiectat parcă special pentru a oferi un "mix" bun între circulaţia prin oraş şi o aventură printr-un off-road de munte.
Imediat ce iei loc la bord se remarcă apartenenţa la gama Audi. Primul element remarcat a fost uşoara asemănare cu A1, cel puţin în ceea ce priveşte comenzile pentru sistemul MMI (MultiMedia Interface). Display-ul acestuia se poate rabata manual şi este amplasat în partea superioară a consolei centrale, în timp ce controlul comenzilor sistemului de climatizare este unic la Audi, fiind acţionate nici prin butoane şi nici prin rotiţe, ci printr-un sistem ce le îmbină.
Luminile ambientale ale habitaclului "trădează" cel mai bine apartenenţa la segmentul premium, atât prin intensitate, cât şi prin amplasament, contribuind din plin la crearea unei atmosfere exclusiviste.
Pachetul lumini interior include bandă lumini ambientale pe plafon, iluminare praguri, manete acţionare uşi, oglinzi make-up, spaţiile de depozitare din consola centrală şi din uşi, spaţiul pentru picioare,