După luni de aşteptare şi o contestare a licitaţiei, aşa cum se obişnuieşte în România, parcarea din Poiana Mică a primit undă verde. Lucrările vor începe în 2014.
Câştigătoarea licitaţiei a fost desemnată firma braşoveană Conforest SA. Investiţia iniţială a fost estimară la 24.4 milioane de lei, iar compania câştigătoare a spus că poate face parcarea cu 13 milioane de lei. „Firma care ne-a contestat s-a dus mai departe cu procesul la Curtea de Apel, însă verdictul CNSC a fost foarte clar, de a-i respinge. Astfel, am semnat ordinul de începere a lucrărilor”, a spus Primarul George Scripcaru.
Parcarea din Poiana Mică va fi amplasată vizavi de Restaurantul Căprioara, iar accesul în parcare se face pe la parter, din drumul care leagă oraşul de staţiunea Poiana Braşov. Şoferii care au maşini pe GPL nu îşi vor putea lăsa maşina în moderna parcare. Vor fi două căi de acces, din şoseaua principală, dotate cu bariere, iar accesul se va face pe baza unui tichet.
Tot în zona intrării va exista o tabelă electronică unde vor fi afişate atât numărul de locuri libere existente, cât şi locul de parcare repartizat celui care va intra. De aici, maşinile se vor distribui către locurile de parcare urmând un circuit clar, zona de circulaţie fiind cu sens unic. Plata se poate face la automatele de plată, localizate la parter şi la subsol, dar şi în holurile de acces spre ieşire.
Această variantă clasică de parcare este avantajoasă deoarece presupune costuri mai mici faţă de o parcare automatizată, dar presupune o suprafaţă construită mai mare. Un alt avantaj îl constituie faptul că nu există rampe de acces sau de ieşire din parcare, deoarece a fost valorizată panta naturală a terenului. Astfel, accesul în parcare se va face la parter, pe latura de NE, de la cota superioară a terenului, iar ieşirea se realizează două niveluri mai jos, pe latura opusă a clădirii, di