Disputele politice persista in Germania pe tema reformei cailor ferate din aceasta tara. Desi social-democratii (SPD) au ajuns in sfarsit la un consens asupra propriului model propus coalitiei de guvernamant, privatizarea a doar 24,9% din Deutsche Bahn este considerata de Camera de Industrie si Comert germana (DIHK) a fi doar "un pic de privatizare". Cancelarul Angela Merkel (CDU) s-a pronuntat din start impotriva propunerii sefului SPD Kurt Beck de a scoate transportul feroviar regional din planul de privatizare a Deutsche Bahn.
Modelul Holding
Trei modele de privatizare au fost propuse in cadrul coalitiei de guvernamant alcatuite din Uniunea CDU-CSU si social-democrati (SPD). Asa-numitul model "Holding" a fost considerat, totusi, la inceputul acestei saptamani "o buna baza de negocieri".
Modelul prevede transformarea cailor ferate intr-un holding de stat, sub al carui acoperis s-ar adaposti Netz AG, careia sa-i apartina reteaua de cai ferate si gari, o societate industriala pentru transportul feroviar regional si national si o alta societate, pentru sectorul logistic.
Acest ultim sector va fi divizat intre transportul de marfa feroviar (Railion) si cel asigurat prin firma de expeditii Schenker. Conform acestui model lansat de SPD, firmele private pot participa doar la ultimele doua societati, cu maximum 24,9 procente.
Uniunea si cancelarul Merkel fac presiuni, insa, pentru privatizarea a 49,9% din Caile Ferate germane. Martin Wansleben, seful DIHK a declarat pentru Berliner Zeitung ca "privatizarea doar a 24,9% a DB nu este in interesul concernului, care are nevoie urgenta de investitori si capital proaspat, pentru a-si extinde pozitia pe piata logistica".
Ultima mare privatizare de stat
Privatizarea Deutsche Bahn (DB) urmeaza sa inceapa in actualul mandat de guvernare din Germania, p