* Capitole intregi de la clasele intai si a II-a au fost scoase * De la anul, si programa de clasa a III-a e aerisita * Cu toate acestea, invatatorii continua sa-i plictiseasca pe copii cu stiluri de predare invechite Ieri dimineata, de la ora 10, am asistat la lectia de matematica a clasei intai de la Scoala 173 din Bucuresti. Este o scoala de nivel mediu, situata in apropierea Atelierelor "Grivita". Am ales-o la intamplare pentru a vedea cum "profita" invatatorii si elevii de "aerisirea" programei scolare. "Ce am invatat noi pana acuma, copii?", intreaba invatatoarea. Tot ea raspunde: "Sa numaram de la 1 la 10, da, si sa adunam si sa scadem cu 1, cu 2, cu 3, cu 4, cu 5 si cu 6". Un elev incepe sa-i spuna invatatoarei ca cel din spate misca banca. "Daca mai vorbesti neintrebat, te dau afara!", se rasteste invatatoarea, dupa care exerseaza cu copiii calculul mintal. "Cat fac trei si cu doi, mamica?", intreaba "doamna". Fetita din prima banca raspunde corect. Invatatoarea i-a luat la rand pe elevii din clasa pentru a rezolva in minte un exercitiu. Unii isi mai foloseau si degetele, dar pe sub banca, pentru ca "nu e voie". Invatatoarea incepe sa-i ameteasca pe copiii de 6 si 7 ani cu termeni matematici ce au fost scosi din programa: "suma", "descazut", "scazator"... Apoi trece la lectia noua. "Deschideti, copii, caietele speciale de matematica la pagina 55! Avem aici adunarea si scaderea cu 7". Invatatoarea isi intrerupe predarea brusc: "Sa nu mai aud nici o miscare!". Da cu palma in banca. Apoi continua: "Ce inseamna sa adunam cu 7? Inseamna sa ii aducem cate o unitate, cate doua, cate trei". Se duce la dulap si aduce pe catedra o punga si scoate din ea opt cerculete negre din plastic cu magneti pe spate. Le prinde pe tabla si explica. Continua apoi sa umple tabla, de una singura, cu exercitii: 1+7=8, 8-7=1, 2+7=9... Vizibil plictisiti, copiii incep sa caste, sa se ci