Guvernul a aprobat miercuri fuziunea aeroporturilor Otopeni şi Băneasa, după ce acordul pentru fuziune a fost dat de adunările generale ale celor două aeroporturi, la finele lunii septembrie.
În urma fuziunii celor două aeroporturi va fi înfiinţată Compania Naţională "Aeroporturi Bucureşti", iar Ministerul Transporturilor va deţine 80% din acţiunile Companiei, 20% revenind Fondului Proprietatea, a declarat recent, pentru NewsIn, un secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Capitalul social al noii companii va fi de peste 143 de milioane de lei, potrivit aceleiaşi surse.
Mai citiţi şi: Acţionarii aeroporturilor Băneasa şi Otopeni au aprobat fuziuneaAeroportul Băneasa vrea să dea 1,69 milioane lei pentru servicii de asigurare
Guvernul Tăriceanu aprobase, în martie 2007, fuziunea societăţilor care administrează aeroporturile Henri Coandă şi Aurel Vlaicu din Bucureşti şi înfiinţarea Companiei Naţionale „Aeroporturi Bucureşti” SA, care urma să fie listată la bursă. Se urmărea astfel crearea unui aeroport cu o suprafaţă totală de 1.400 de hectare şi o capacitate de 20-25 milioane de pasageri anual. Reprezentanţii ministerului considerau, la acel moment, că fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odată cu optimizarea cheltuielilor cu forţa de muncă.
Proiectul privind fuziunea a fost publicat în Monitorul Oficial (MO), dar la câteva zile de la publicare Aviaţia Utilitară a formulat către Oficiul Comerţului o contestaţie, motivând că în proiectul elaborat de Ministerul Transporturilor a fost inclus un teren de 8,9 ha care aparţine companiei şi care fost obţinut în instanţă în 2006.
În iunie 2007, fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban a declarat că fuziunea aeroporturilor Băneasa şi Otopeni a fost suspendată prin hotărâre judecătorească, urmând ca Ministerul Transporturilor să facă recurs şi să modifice actual