În timp ce liderul pieţei, Orange, deţine cele mai multe magazine exclusive, Vodafone se impune prin centrele proprii Pe piaţa românească a comunicaţiilor, anul 2006 a marcat accentuarea concurenţei dintre primii patru operatori de telefonie mobilă (Orange, Vodafone, Cosmote şi Telemobil) atât la nivelul ofertelor, dar mai ales pe partea dezvoltării lanţurilor de distribuţie. În timp ce Cosmote a recurs la extinderea agresivă a reţelei de distribuţie, câştigând, într-un singur an, nu mai puţin de 290 de magazine exclusive, "greii" pieţei, cu poziţii deja consolidate pe partea de retail, au trecut la modernizarea şi reîmprospătarea imaginii prin dezvoltarea unor noi concepte de tipul "touch&try" (atinge şi încearcă). Orange ţinteşte toate reşedinţele de judeţ În momentul de faţă, Orange, liderul la nivel de cote de piaţă, dispune de o reţea de 951 de magazine operate de partenerii care vând exclusiv produsele şi serviciile companiei, şi 39 de magazine proprii. Reţeaua de distribuţie exclusivă este prezentă în peste 300 de localităţi, începând cu marile centre urbane şi până în localităţi cu mai mult de 5.000 de locuitori. Pentru 2007, Orange îşi propune extinderea reţelei în toate reşedinţele de judeţ. "Până la sfârşitul anului 2007, reţeaua Orange shops va fi extinsă în toate reşedinţele de judeţ, dar şi în alte mari oraşe din ţară, în timp ce magazinele partenerilor se vor dezvolta inclusiv în zonele rurale pentru a veni cât mai aproape de clienţi", a declarat, pentru Adevărul, Rodica E. Cazangiu, Sales&Distribution Director la Orange România. Potrivit reprezentantului Orange, investiţia în deschiderea unui magazin se ridică, în medie, la 200.000 de dolari. 900 de locaţii de distribuitori exclusiv Vodafone Dacă liderul pieţei s-a impus pe piaţa românească pe segmentul centrelor exclusive, Vodafone şi-a adjudecat prima poziţie pe partea magazinelor proprii. În t