Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a făcut, în ultimul trimestru al anului 2009, 1.110 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, iar cele mai multe nereguli au fost găsite la punctele de lucru sau parteneri Orange. Campania de control s-a desfăşurat în perioada 26 octombrie - 13 noiembrie 2009 în întreaga ţară, conform unor planuri judeţene care au �
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a făcut, în ultimul trimestru al anului 2009, 1.110 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, iar cele mai multe nereguli au fost găsite la punctele de lucru sau parteneri Orange.
Campania de control s-a desfăşurat în perioada 26 octombrie - 13 noiembrie 2009 în întreaga ţară, conform unor planuri judeţene care au ţinut cont de numărul punctelor de lucru proprii şi partenere ale fiecărui operator. ANCOM a efectuat la nivel naţional 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange România, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romanian Mobile Telecommunications, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicaţii etc.
În urma acestor controale, ANCOM s-au constatat 178 de încălcări ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie în 88 de magazine.
În cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afişului prin intermediul căruia operatorii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor informaţii despre condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor (sau afişul nu era deloc expus), nu se îndeplinea obligaţia de a oferi, înainte de încheierea contractului, materiale în formă tipărită sau electronică referitoare la planul tarif