Un studiu sociologic a scos la iveală faptul că mulţi români nu ştiu nimic despre colectarea selectivă a deşeurilor Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile a lansat ieri campania
Un studiu sociologic a scos la iveală faptul că mulţi români nu ştiu nimic despre colectarea selectivă a deşeurilor
Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile a lansat ieri campania "Fiecare deşeu la locul său", care se desfăşoară la nivel naţional în perioada 27 septembrie-15 noiembrie. Noua campanie face parte din seria de educare şi informare privind managementul deşeurilor în România, fiind un proiect finanţat de Programul PHARE al UE.
Campania are ca scop informarea publicului larg despre modul cum se face colectarea selectivă a deşeurilor. Sub incidenţa acestei campanii intră: ambalaje, uleiuri uzate, baterii de maşină, anvelope, baterii portabile, deşeuri voluminoase sau periculoase, precum şi deşeurile provenite din demolări sau construcţii.
"Colectarea selectivă este o cerinţă europeană, dar şi un model civilizat de comportament la care trebuie să aderăm şi noi, românii. Astfel, practica aruncării laolaltă a tuturor deşeurilor din gospodărie trebuie înlocuită cu ceea ce numim colectarea selectivă a deşeurilor. Aceasta trebuie să pornească din gospodăria fiecărui cetăţean", a precizat Attila Korodi, ministrul mediului.
Colectare diferită pentru oraşe diferite
"Fiecare deşeu la locul său" se adresează femeilor cu vârste cuprinse între 25 şi 59 de ani, cu accent pe ambalaje şi bărbaţilor cu vârste între 30 şi 55 de ani. Toţi bărbaţii sunt încurajaţi să recicleze anvelope, uleiuri uzate şi baterii descărcate.
Campania va fi diferită de la oraş la oraş. Astfel, la Zalău şi Târgu Jiu vor fi colectate cu prioritate deşeurile periculoase, la Vaslui - deşeurile voluminoase, la Tulcea - ambalajele de carton, la Arad - bateriile portabile, i