Întreaga esplanadă din faţa Operei Naţionale s-a umplut de melomani, sâmbătă-seara, încă de la ora 20.00. Aproape o mie de bucureşteni de toate vârstele s-au strâns să asculte fragmente din opere celebre precum „Faust“, „Otello“ sau „Rigoletto“, într-o atmosferă de epocă: interpreţii au coborât pe scenă din maşini de colecţie ale secolului trecut sau din trăsuri vechi, trase de cai albi, la Promenada Operei.
La jumătate de oră trecută de opt seara, când stâtea să se întunece, o mulţime de oameni se adunaseră la spectacolul în aer liber „Promenada Operei“, organizat de Opera Naţională Bucureşti. Cum intrarea a fost liberă, scaunele pregătite pentru spectatori fuseseră rapid ocupate, însă unii n-au avut nimic împotrivă să se aşeze pe iarbă sau să stea în picioare şi să asculte interpretările artiştilor Corului şi Orchestrei Operei Naţionale, dirijate de Cristian Sandu. Maestrul Corului a fost Stelian Olariu.
Deşi numeroşi, melomanii formau un public educat, care păstra liniştea şi decenţa pretinse la un astfel de spectacol. Nu s-au spart seminţe, nu s-au ronţăit chipsuri şi nici nu s-a băut bere. Sâmbătă-seara, timp de o oră şi jumătate, esplanada Operei a fost plină de oameni care au venit numai să se bucure de muzică.
Culorile proiectate pe decorul alb al scenei, amplasate exact la intrarea în Opera Naţională, se schimbau în roşu, verde, albastru şi galben înainte de fiecare nou recital. Soliştii, în ţinute de gală, coborau fie din trăsuri de epocă, fie din maşini luxoase antice, fie descălecau de pe cal direct pe scenă, reconstituind atmosfera vremurilor de demult. Deşi puternice, vocile interpreţilor nu au făcut ecou în Piaţa Operei, aşa cum ne-am fi aşteptat, deoarece evenimentul nu s-a bucurat de o sonorizare calitativă.
După ce a coboarât din trăsură, soprana Crina Zancu a deschis seria recitalurilor de la Promenadă,