Producatorul francez de automobile Peugeot lupta pentru propria sa supravietuire. Insa, pastrandu-si intreprinderile in tara si sprijinind majorarile salariale, guvernul ignora regulile supravietuirii intr-o perioada a globalizarii. In cele din urma, angajatii pe care acesta incearca sa-i salveze ar putea fi marii perdanti, arata o analiza realizata de revista germana Der Spiegel asupra conditiei industriei auto din Franta si a politicii guvernamentale care dauneaza competitivitatii.
Oamenii bine-intentionati pot fi uneori periculosi, iar exemple sunt presedintele francez Francois Hollande si ministrul Industriei, Arnaud Montebourg, scrie Der Spiegel. Acestia doresc sa grabeasca ajutorul acordat producatorului de masini francez PSA, care a intrat in criza cu brandurile sale Peugeot si Citroen. De asemenea, si reprezentanti ai sindicatului CGT, precum Jean Pierre Mercier, doresc sa ajute. "Vom lupta pentru locurile noastre de munca si mijloacele de existenta ale familiilor noastre", a spus Mercier.
Guvernul francez si sindicatele doresc sa previna actiunea Peugeot de a inchide fabrica de la Aulnay-sous-Blois, din afara Parisului, care ar duce la pierderea a 8.000 de joburi. Insa, daca politicienii si lideri sindicali vor avea succes, acestia vor duce la o inrautatire a lucrurilor: probabil ca vor reusi sa salveze cateva mii de locuri de munca in Franta pe termen scurt, insa, facand asta, ei vor pune viitorul companiei in fata unei amenintari si mai mari, arata Der Spiegel.
Compania, care produce masini incepand cu 1890, se lupta pentru a supravietui. Vanzarile s-au prabusit si intreprinderile nu opereaza aproape de capacitate, iar PSA pierde in prezent 140 de milioane de euro pe luna.
Pentru cei 3.000 de angajati Peugeot de la Aulnay-sous-Bois, munca a incetat temporar la 10:30 p.m., pe 26 iulie. Fabrica a fost inchisa pentr