Numărul mare de autovehicule din România - peste patru milioane - i-a luat pe nepregătite pe edilii marilor oraşe, care abia de doi-trei ani au demarat programe de redimensionare a spaţiilor Numărul mare de autovehicule din România - peste patru milioane - i-a luat pe nepregătite pe edilii marilor oraşe, care abia de doi-trei ani au demarat programe de redimensionare a spaţiilor pentru parcări.
Echivalentul a 12-15 metri pătraţi de trotuar sau de stradă a ajuns să fie închiriat şi cu peste o sută de lei anual, pentru liniştea (aparentă...) a proprietarilor de autoturisme. În unele oraşe s-a ajuns chiar la organizarea de licitaţii pentru aceste suprafeţe de asfalt, participanţii - persoane fizice - oferind sume exagerate, doar pentru a ţine maşina cât mai aproape de locuinţă, peste noapte. Cu doar trei luni în urmă, un loc de parcare în Piatra Neamţ a fost licitat de două persoane până la 2.200 lei!
Cu o medie de peste 35 de autovehicule la suta de locuitori din mediul urban, primarii metropolelor autohtone sunt nevoiţi să renunţe la alte proiecte pentru a crea locuri de parcare cât mai multe, pentru liniştea alegătorilor posesori de automobile, din ce în ce mai numeroşi.
Lărgirea bulevardelor sau "alveolarea" lor reprezintă soluţii temporare, cu costuri scăzute, comparativ cu amenajarea de parcaje supra sau subterane. Dar costul acestor soluţii "în aer liber" încă le face accesibile pentru beneficiari.
Capitala este, de departe, oraşul în care există cel mai strâns raport locuitori-autovehicule. Autorităţile estimează că în parcajele şi pe străzile celor două milioane de bucureşteni înnoptează seară de seară aproximativ un milion de automobile. De aceea, pentru un loc de parcare se dau lupte strânse chiar şi între locatarii aceluiaşi bloc. "Din cauza lipsei de spaţiu, nu se poate aloca mai mult de un loc liber pentru fiecare aparta