Tensiunea dintre Hollywood si gigantul Apple si-a spus cuvantul: brandul de produse electronice a anuntat ca va retrage toate emisiunile NBC de pe popularul sau magazin digital iTunes ca urmare a unei dispute legate de tarifare, informeaza MarketWatch.
Actiunea intentata de Apple rezuma astfel conflictul dintre detinatorii de continut video ca NBC si Apple al carui iTunes este cel mai mare distribuitor de muzica in format digital, emisiuni TV si filme online. Dominantia Apple si iTunes in industria online este foarte puternica, sustin analistii media, iTunes adjudecandu-si deja cea mai mare parte a vanzarilor online audio-video.
Luna trecuta, Universal Music, cel mai mare studio de inregistrari din lume, a refuzat reinnoirea contractului cu iTunes pentru a-si promova productiile online, alegand sa distribuie independent piesele audio sub marca Universal.
Apple a anuntat apoi ca va inceta contractul cu NBC pentru urmatorul sezon, intentionand sa renunte la toate show-urile postului de televiziune prezente pe iTunes. Care a fost insa motivul acestei decizii?
Conform declaratiilor oficialilor Apple, NBC a refuzat categoric reinnoirea contractului cu iTunes dupa ce compania IT a dezaprobat plata unei taxe care ar dubla pretul fiecarui episod TV de pe NBC, de la 1.99 de dolari la 4.99 de dolari. “Nu vom accepta aceasta crestere dramatica a tarifelor”, a declarat Eddy Cue, vice presedintele iTunes, adugand ca spera la o reevaluare a situatiei din partea conducerii NBC.
Pozitia companiei NBC, parte a grupului General Electric, este cu totul diferita de versiunea Apple. “Nu am cerut dublarea pretului show-urilor noastre. Negocierile s-au centrat pe flexibilitatea in tarifare, incluzand abilitatea de a oferi la pachet produsele noastre pentru a face continutul acestora si mai atractiv consumatorilor”, a replicat Cory Shields, vice presedinte al