Timpul necesar pentru realizarea procesului de închidere financiar-contabilă este, poate, unul dintre cei mai importanţi indicatori ai eficienţei funcţiei financiare a unei companii. Pentru majoritatea personalului din departamentul financiar-contabil, această perioadă este extrem de aglomerată: se înregistrează foarte multe tranzacţii, se fac reconcilieri, se corectează erori, se calculează şi se înregistrează estimări ale unor cheltuieli sau venituri ale exerciţiului
Timpul necesar pentru realizarea procesului de închidere financiar-contabilă este, poate, unul dintre cei mai importanţi indicatori ai eficienţei funcţiei financiare a unei companii.
Pentru majoritatea personalului din departamentul financiar-contabil, această perioadă este extrem de aglomerată: se înregistrează foarte multe tranzacţii, se fac reconcilieri, se corectează erori, se calculează şi se înregistrează estimări ale unor cheltuieli sau venituri ale exerciţiului financiar-contabil. Odată cu dezvoltarea companiei, procesele devin mai complexe, creşte volumul de muncă şi, chiar dacă se angajează personal suplimentar, procesul de închidere devine din ce în ce mai greoi.
Dar câte din activităţile pe care le facem în perioada de închidere trebuie într-adevăr făcute atunci? Punându-şi această întrebare, multe companii au realizat că rutina este principalul motiv pentru care anumite activităţi, derulate în perioada foarte aglomerată a închiderii de lună, sunt percepute ca făcând parte din procesul de închidere.
Alături de menţinerea corectitudinii informaţiilor în rapoartele întocmite, minimizarea duratei procesului de închidere este un obiectiv din ce în ce mai des întâlnit pe agenda directorilor financiari. Pentru a-i sprijini, PricewaterhouseCoopers a elaborat metodologia SmartClose. Aceasta ofer