Consilierii locali PD au criticat ieri activitatea Companiei Apa Braşov (CAB), mai ales modul în care a gestionat criza apei, când, după două zile de reparaţii a urmat şi o a treia fără apă pentru braşoveni din cauza unei avarii.
Alesul local Ladislau Hathazi (foto stânga) a criticat CAB şi pentru refuzul de a monta contoare individuale, mai ales în zona istorică a oraşului. „Foarte greu se pot monta contoare individuale în cetatea veche a Braşovului. Sunt o mulţime de imobile cu opt până la cincisprezece apartamente în care Compania Apa preferă să aplice în continuare sistemul pauşal de plată”, ne-a declarat Hathazi. Pentru ca situaţia să fie înţeleasă cât mai bine, Ladislau Hathazi a dat exemplul de la firma sa, spunând că pentru a fi montate branşamente individuale a fost nevoit să intervină în calitate de consilier. „Pentru curtea în care am firma, am făcut o grămadă de intervenţii la Compania Apa, chiar din poziţia pe care o am, de consilier local, şi am reuşit să rezolv doar jumătate din apartamentele din imobil. Nu înţeleg de ce cei de la Apa complică lucrurile într-un asemenea mod. Probabil că în acest fel îşi ascund pierderile”, a explicat Hathazi. Iar după montarea contoarelor individuale s-a văzut şi partea favorabilă din punct de vedere financiar. Adică factura a scăzut de la 2 milioane de lei la 200.000 de lei lunar.
După această declaraţie, împreună cu colegul său, Sorin Grigorescu (foto dreapta), a făcut propunerea ca, după transformarea CAB din regie a Consiliului Judeţean în societate comercială, municipiul Braşov să aibă 80% din acţiuni, deoarece mai mult de 80% din utilizatorii CAB sunt din acest oraş, nu din judeţ. Referitor la această propunere, directorul executiv al Companiei Apa, Dorin Fătu, nu a dorit să facă nici o declaraţie, însă, în ceea ce priveşte contorizarea individuală acesta a precizat că „problema nu este că nu vrem no