În ultima vreme, în instanţe, există o explozie de procese împotriva băncilor, intentate de clienţii nemulţumiţi. Vestea bună e că în cele mai multe cazuri instituţiile bancare pierd. În ultima vreme, în instanţe, există o explozie de procese împotriva băncilor, intentate de clienţii nemulţumiţi. Vestea bună e că în cele mai multe cazuri instituţiile bancare pierd.
Această bătaie în justiţie a fost încurajată odată cu aplicarea OUG 50/2010, cu privire la contractele de credit. După intrarea ei în vigoare, românii au început să atace băncile, iar acum, la un an de la declanşarea proceselor, tot mai multe dosare au primit sentinţe definitive şi irevocabile în favoarea clienţilor. Carmen Creţu, avocat la Casa de Avocatură Coltuc, a explicat pentru Libertatea care sunt cele mai frecvente situaţii în care persoanele cu credite câştigă în faţa băncilor:
- Există bănci care spun că dobânda e fixă, apoi clienţii descoperă că a devenit variabilă.
- În multe contracte de credit e precizat: “Se poate modifica dobânda în funcţie de situaţia financiară de pe piaţa din România”, fără să fie precizat ce înseamnă acest lucru. Aceasta e o clauză abuzivă.
- Odată cu aplicarea Ordonanţei 50, multe bănci au transformat nefondat comisionul de risc în comision de administrare. Acesta reprezintă circa 1% pe lună din valoarea creditului.