Marile lanţuri de magazine se folosesc de prognoza meteo pentru a deduce preferinţele consumatorilor. Ei îşi dau seama cum va fi afectat comportamentul clienţilor în funcţie de schimbările de temperatură, chiar dacă sunt infime.
De exemplu, când temperatura creşte de la 20 la 24 de grade Celsius, vânzările de carne pentru grătar cresc cu 42%, potrivit unui studiu realizat de lanţul de supermarketuri Tesco şi citat de cotidianul britanic „The Daily Mail". O creştere de temperatură de 10 grade Celsius într-un weekend de vară înseamnă o creştere de 300% a cererii pentru carnea de grătar, în timp ce vânzările de legume suferă o scădere de 25%. Vremea rece face ca alimente precum legumele rădăcinoase sau cârnaţii să fie preferate de clienţi. Reprezentanţii Tesco spun că au studiat timp de 15 ani comportamentul consumatorilor pentru a fi siguri că au cele mai căutate produse pe rafturi. În funcţie de vreme, vânzările de alimente cresc sau scad cu 4,5%, iar vânzările de haine variază cu 6%.
Cumpărăm mai multă salată lunea
Suntem profund afectaţi de primul weekend de iarnă, respectiv de vară, mai arată studiul. Cum se face mai frig, trecem la consumul de ciocolată caldă. Când se face cald, cererea pentru fructe creşte cu 20%. Un lucru este sigur: cumpărăm mai multă salată lunea, spun specialiştii.Tot în primul weekend mai călduros, cererea pentru produsele de epilat creşte cu 1.400%, spune Richard Dodd, de la Consorţiul Britanic al Comerţului cu Amănuntul. „După situaţia economică, vremea influenţează cel mai mult vânzările. Vremea caldă nu e întotdeauna de bun augur pentru comercianţi. Ei vor să fie cald doar vara ca să vândă carnea de grătar şi rochiile vaporoase ", încheie Richard Dodd.