Organizarea în acest an în România a "evenimentului Jean Michel Jarre, de promovare a destinaţiei turistice România" este unul din obiectivele cuprinse în programul multianual de marketing si promovare turistică, care va beneficia de o finanţare de 11 milioane de lei de la buget în acest an, scrie Mediafax.
Programul Ministerului Turismului urmăreşte promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internă si pe principalele pieţe turistice din străinătate, definirea şi promovarea brandului turistic şi vizează efectuarea de studii de marketing, organizarea de activităţi de relaţii publice în ţară şi străinătate şi realizarea de acţiuni de promovare şi publicitate.
Fondurile destinate programului de marketing şi promovare sunt de 5,5 milioane de lei anul trecut, de 11 milioane de lei în acest an, 8,5 milioane de lei în 2013 şi câte 8,8 milioane de lei în 2014 şi 2015, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern elaborat de MDRT. Banii provin de la bugetul de stat, la care se adaugă şi fonduri europene, respectiv 25 de milioane de euro în acest an.
Cu aceşti bani vor fi plătite şi realizarea de materiale de promovare precum cataloage, broşuri, pliante, postere şi foi volante, diverse tipărituri, ghiduri şi hărţi turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, filme de animaţie şi documentare de turism, materiale audiovideo, casete, filme cu specific de turism, CD-uri si DVD-uri turistice, obiecte de protocol etc.
Acestora li se adaugă marketing-ul prin internet, reţele de socializare şi alte mijloace electronice, incluzând şi realizarea şi administrarea unui portal de informaţii de turism, promovarea şi publicitatea prin intermediul companiilor aeriene şi prin intermediul principalelor aeroporturi din România şi din străinătate, promovarea prin intermediul inserţiilor publicitare în ziare şi în reviste d