Noul model din gama Kia este foarte diferit de cele cu care ne obişnuiseră producătorii coreeni. El se remarcă prin dimensiunile reduse pentru un crossover şi un spaţiu interior generos. Cu patru ani în urmă, americanii erau atraşi la standul Kia de la salonul auto de la Detroit de un concept care arăta ciudat pentru o marcă din Coreea. După încă doi ani, în 2008, la Modial de l‘Automobile din Paris era prezentată şi varianta de serie a conceptului, iar reacţ
Noul model din gama Kia este foarte diferit de cele cu care ne obişnuiseră producătorii coreeni. El se remarcă prin dimensiunile reduse pentru un crossover şi un spaţiu interior generos.
Cu patru ani în urmă, americanii erau atraşi la standul Kia de la salonul auto de la Detroit de un concept care arăta ciudat pentru o marcă din Coreea. După încă doi ani, în 2008, la Modial de l‘Automobile din Paris era prezentată şi varianta de serie a conceptului, iar reacţia publicului a fost peste aşteptări chiar şi pentru reprezentanţii mărcii asiatice. „Un vehicul avangardist“, „o infuzie de tinereţe“, „ o revoluţie pentru maşinile de oraş“, „o maşină plină de idei liberale“, sunt numai câteva dintre expresiile prin care jurnaliştii din întreaga lume au încercat să caracterizeze noua Kia Soul.
În vestul Europei, comercializarea modelului a debutat încă din toamna lui 2008, însă importatorul român a reuşit cu greu, abia în luna decembrie a anului trecut, să obţină de la producător primele modele disponibile pentru piaţa autohtonă. O situaţie deloc uşor de înţeles mai ales acum, când industria auto mondială trece printr-o criză de proporţii, iar vânzarea fiecărei maşini este considerată o adevărată victorie. Justificarea acestei întârzieri îşi poate găsi însă o explicaţie în cifrele de vânzări ale modelului. După numai câteva luni de la lansarea pe piaţa mondială, în Europa Occidentală se înregistraseră