Murfatlar vrea să dezvolte activitatea de turism. Numărul turiştilor ce vizitează crama şi degustă vinurile locale este în jur de 6.000. „De regulă sunt grupuri organizate care vin pentru degustare. Intr-adevăr turismul poate reprezenta o afacere“, spune Cosmin Popescu, administratorul Murfatlar. La Murfatlar se pot vizita Muzeul Viei şi Vinului şi punctul turistic. De asemenea, producătorul organizează mese festive cu program artistic, se pot achiziţiona vin la preţuri speciale şi suvenire create de meşteri populari. „Anul acesta am demarat o investiţie de 300.000 de euro pentru modernizarea punctului turistic şi am construit şi o mică pensiune“, adugă Cosmin Popescu.
Punctul turistic, construit în anii 70 a fost complet renovat în stil rustic, iar capacitatea sa a fost mărită la 400 de locuri. Au fost de asemenea amenajate terase suplimentare, mesele şi scunele fiind realizate din budane vechi.
Pensiunea realizată în imediata vecinătate a punctului turistic are şase camere duble plus un apartament, dotate la nivel de trei-patru stele. Deocamdată este un proiect pilot, de testare a pieţei.
„Dacă vom avea succes, noi mizând în primul rând pe turismul de weekend, vom construi încă şase pensiuni asemănătoare“, declară Cosmin Popescu. Cei de la Murfatlar vor să reintroducă în circuitul turistic crama, mai ales că este situată la numai 40 de kilometri de Constanţa.
Producătorul de vinuri administrează peste 3.000 de hectare situate în localitatea Murfatlar din Podişul Dobrogei. Murfatlar are în prezent o cotă de piaţă de aproximativ 23% pe segmentul vinurilor îmbuteliate la 0,75 litri, respectiv 15% la PET. Cu o producţie estimată pentru 2009 la aproximativ 25 de milioane de litri pe fondul intrării pe rod a unor suprafeţe noi, Murfatlar anunţă lărgirea gamei de vinuri spumante (şampanie), cel mai probabil spre sfârşitul anul