Tânărul din Constanţa care era angajat ca instructor de fitness pe nava de croazieră Costa Concordia a declarat, joi, că inginerul mecanic i-a cerut comandantului să evacueze vasul imediat după ce acesta s-a lovit de stânci, dar comandantul a refuzat, deşi toată sala maşinilor era sub apă, potrivit Mediafax.
Relatările bucătarului navei confirmă această variantă: el declara, citat de CNN, că la o jumătate de oră după naufragiu, comandantul şi prietena sa moldoveancă au cerut desertul. Domnica Cemortan, o balerină de 25 de ani din Republica Moldova, lua masa cu comandantul navei în momentul în care Concordia s-a lovit de o stâncă şi a început să ia apă.
Alexandru Bănescu, în vârstă de 26 de ani, a povestit că semnalul de evacuare a navei s-a dat prea târziu, iar dacă s-ar fi urmat sfatul ofiţerului mecanic multe dintre persoanele date acum dispărute poate ar fi fost salvate.
"Primul semnal primit prin staţii a fost că luam apă. Încă nu se dăduse semnalul de evacuare. Ne-am păstrat calmul. Apoi s-au stins toate luminile de pe navă, au rămas doar cele de urgenţă, dar nu a durat decât două minute, după care s-au reaprins. Abia după o oră şi ceva s-a dat semnalul de evacuare a navei. Căpitanului i s-a spus de la început să dea semnalul de evacuare, dar el a zis că poate să salveze nava. Sunt înregistrări, se poate verifica. La cinci minute după ce vasul s-a înclinat prima dată, inginerul mecanic a sunat în camera de comandă şi i-a cerut comandantului să evacueze nava pentru că nu se mai poate face nimic, sala maşini era sub apă. Gaura de apă era de 40 de metri. Cu tot cu stânca în ea. El a zis nu, că poate să o salveze. Dar nu a putut. Acest semnal de evacuare s-a dat după o oră - o oră şi jumătate", a povestit tânărul.
De asemenea, el a spus că la scurt timp după ce a dat semnalul de evacuare comandantul a părăsit nava însoţit de o tânără moldove