Peugeot 205 a schimbat totul. 206 şi 207 au stricat totul. Acum, va putea noul 208 să-i pună probleme Fordului? Pentru mai multe imagini şi un test comparativ...
Într-o lume cu hatch-uri de colecţie şi lux peste tot, maşinile simple de clasă mică ar putea părea un pic plictisitoare. Cele două de aici, însă, nu sunt făcute pentru a umple găurile din gama producătorilor lor. În ultimii 30 de ani, Fordul Fiesta şi Peugeoturile 205/206/207 au fost două dintre cele mai vândute maşini. Sunt la fel de familiare ca ciocolata Mars. Şi indiferent câte aberaţii publicitare se toarnă peste hatch-urile astea practice, nu ai cum să ascunzi ce se află cu adevărat dedesubt: o soluţie de transport cinstită şi realistă. De la prima maşină a unui puştan şi până la ultima pentru un bătrânel, au o atracţie universală, ceea ce le face sarcina mult mai dificilă decât unei maşini create pentru o anumită nişă.
Aici, la TopGear, am preferat mereu Fiesta.E ceva magic în felul în care se comportă pe drum şi e o dovadă a faptului că lucrurile elementare pot oferi la fel de multă satisfacţie ca şi cele extrem de elaborate. Pentru a simţi o afecţiune asemănătoare faţă de Peugeot, trebuie să priveşti înapoi cu câteva generaţii. Până pe la mijlocul anilor '80, la modelul 205. E drept, era cam şubred, însă era drăguţ şi practic şi a redefinit felul în care vedeam maşinile mici. În plus, i-a dat naştere lui GTI. Pe urmă, 206 lăsa senzaţia de ieftin faţă de mai toţi rivalii, iar versiunea GTI nu a mai surprins vreodată charisma primelor 205-uri. Şi hai să fim sinceri:207 era un grăsan rânjit.
Deci sarcina de a ne schimba părerea cade în mâinile lui 208. Atât vizual, cât şi efectiv, este mai uşor decât 207 cu aproape 107 kg, partea din faţă e mai scurtă cu 6 cm, iar cea din spate cu unul singur. E un început bun. Deşi e cu 10 kg mai uşor, tot pare mai mare decât Fiesta –