Oamenii care păstrează ordinea pe birou reuşesc să ducă la bun sfârşit mult mai multe sarcini în cursul unei zile de muncă şi, mai mult, au un stil de viaţă mai sănătos, conform unui nou studiu.
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Minnesota, SUA, au vrut să afle cât de mult influenţează, de fapt, viaţa oamenilor un birou dezordonat. Aşadar, ei au conceput o serie de experimente în care voluntarii erau puşi să lucreze la un birou dezordonat sau la unul curat pentru a le observa comportamentul, notează „Time“.
Într-unul dintre experimente, participanţii trebuiau să rezolve sarcini dificile şi apoi, la plecare, să aleagă între un baton de ciocolată şi un măr. Un alt experiment îi punea să inventeze noi utilizări pentru o minge de ping-pong. În al treilea experiment, trebuiau să analizeze un meniu şi să aleagă ce vor ca supliment de vitamine în „smoothie“ (băutură făcută din fructe pasate în care se adaugă lapte, iaurt şi chiar îngheţată pe timpul verii), ceva clasic sau ceva nou.
Rezultatele experimentelor sugerează că ordinea de pe birou este, într-adevăr, importantă: cei care au lucrat la un birou ordonat au fost de două ori mai dispuşi să aleagă mărul din primul experiment decât cei care au avut parte de un birou dezordonat. Mediul de lucru pare să insufle mai multă disciplină, sau măcar o alegere mai sănătoasă.
Cei care au lucrat la un birou dezordonat în experimentul cu mingea de ping-pong au fost, însă, mai creativi decât cei de la birourile curate. Autorii studiului susţin că un birou dezordonat favorizează creativitatea şi inovaţia. Acest lucru este susţinut şi de rezultatele celui de-al treilea experiment, în care „dezordonaţii“ au ales inovaţia, „noul“ în suplimentele de vitamine alese, în timp ce „ordonaţii“ au rămas la variantele clasice.
Cu siguranţă că există oameni care trebuie să-şi ţină b