Românii ar putea găsi, mai des, în magazine alimente kosher. Pe plan mondial, piaţa produselor kosher - preparate potrivit regulilor mozaice - este evaluată la 16 miliarde de dolari pe an, statisticile arătând că peste 40 de milioane de persoane preferă aceste alimente, majoritatea consumatorilor fiind din SUA, Israel şi Australia.
Circa 44% din producţia kosher - mâncare, băutură, condimente şi altele - este cumpărată de evrei, 19% de musulmani, iar diferenţa de 37% de către cei fără apartenenţă religioasă, dar care acordă o importanţă deosebită stilului de alimentaţie, arată statisticile. Una dintre marile firme de certificare în domeniu, OK Kosher Certification, intenţionează să intre pe piaţa românească, reprezentanţii ei având în această perioadă întâlniri cu mai multe companii din domeniul industriei alimentare, precum şi cu mici fermieri.
Rabinul Eli Lando: "Companiile din România sunt foarte interesate de certificarea kosher"
"Scopul vizitei mele în România este de a prezenta beneficiile culturii kosher. Companiile cu care am avut întâlniri până acum în România au fost foarte interesate. Aceste produse au un mare potenţial pentru export", a declarat pentru gândul Eli Lando, director relaţii internaţionale OK Kosher. Rabinul spune că, după întâlnirile pe care le-a avut cu firme de pe piaţa românească, "reacţia a fost una foarte bună". El a sintetizat condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească firmele care vor să fie certificate kosher. "Pe scurt, regulamentele în domeniu prevăd că pentru a fi kosher trebuie avute în vedere trei caracteristici: siguranţă, curăţenie şi transparenţă", ne-a mai declarat Eli Lando.
"În supermarketurile din România nu există astfel de produse. Chiar ieri am vizitat două dintre cele mai mari lanţuri de magazine şi nu am găsit astfel de produse", a declarat pentru gândul Marian Cioceanu, preşedintele asoci