Expansiunea tot mai accelerată a complexurilor rezidenţiale determină efecte benefice în lanţ. Pe fondul unui avânt de circa 10% a sectorului de construcţii în 2005, dar şi datorită Expansiunea tot mai accelerată a complexurilor rezidenţiale determină efecte benefice în lanţ. Pe fondul unui avânt de circa 10% a sectorului de construcţii în 2005, dar şi datorită estimărilor pozitive pe termen mediu şi lung, producătorii de vopseluri din ţara noastră se aşteaptă ca şi acest sector să înregistreze în viitor creşteri de circa 10-15%, anual. Subsegmentul de vopseluri lavabile de interior şi de exterior deţinea anul trecut o cotă de piaţă valorică de 24%, cu tendinţe de majorare accentuată.
"Piaţa de acoperiri decorative are un ritm de creştere superior PIB, datorită investiţiilor imobiliare care duc la creşterea numărului de locuinţe nou construite, dar şi avansului nivelului de venituri ale populaţiei. Toate acestea se răsfrâng şi asupra creşterii frecvenţei de renovare a locuinţelor vechi", ne-a declarat directorul de marketing al Dufa-Deutek, Gabriel Enache.
Marii competitori împart piaţa frăţeşte
Principalii competitori locali pe acest segment sunt Dufa, Kober, Fabryo - cunoscută până nu de mult sub numele de Guzu Chim - şi Policolor, în timp ce cei internaţionali sunt Baumit (Austria) şi Caparol (Germania). Cele patru branduri româneşti deţin 75% din această piaţă, fiecare cu o cotă de circa 20%. " Fabryo deţine în prezent o cotă de piaţă de 18%, fiind al treilea producător de vopsea de pe piaţa românească, şi vizează să ajungă la peste 20% la finele acestui an", a declarat, ieri, managerul general al companiei, Daniel Guzu, cu ocazia lansării primei vopsele lavabile cu teflon din ţara noastră - rezultatul cooperării cu liderul mondial, DuPont. Potrivit reprezentantului Dufa Deutek, compania, ca lider al pieţei de acoperiri decorative,