Pasajul Lujerului va produce de două ori mai mulţi nervi bucureştenilor, odată cu intrarea lui în reparaţii, programată pentru mai 2009.
Într-un scenariu optimist, pasajul, care face legătura între cartierele Drumul Taberei şi Crângaşi, îşi va păstra funcţională o singură bandă pe sens timp de un an, cât durează lucrările.
Varianta pesimistă presupune întreruperea circulaţiei în zonă, dar când vine vorba de trasee ocolitoare, reprezentanţii Administra- ţiei Străzilor ridică din umeri. Acestea vor fi stabilite, după finalizarea proiectului şi a licitaţ iei, cel mai devreme în februarie. „Potrivit unui raport privind situaţia pasajului, starea acestuia este nesatisfăcătoare. Lucrările vor începe, cel mai devreme, în luna mai 2009, dacă licitaţiile vor fi finalizate“, a declarat directorul Administraţiei Străzilor, Alina Roman.
Ea a precizat că pasajul nu a mai beneficiat de reparaţii de 10 ani şi este într-o stare avansată de degradare, în special din cauza infiltraţiilor din pereţi. În afară de lucrările de la Lujerului, Administraţia Străzilor mai are în plan, pentru anul următor, 31 de străzi. La acestea se adaugă lucrările la podurile Bordei şi Lacul Tei. Printre zonele mai importante care urmează a fi reabilitate se numără Piaţa Charles de Gaulle şi Bd. Aviatorilor.
Potrivit Alinei Roman, investiţiile din 2009 se ridică la aproximativ 300 de milioane de lei, cu 50 de milioane mai puţin faţă de bugetul de anul acesta, când au fost finalizate lucrările la 42 de străzi.