Erik Bogsch, CEO al grupului ungar Gedeon Richter, care a platit aproximativ 30 mil. euro in ultimul an pe doua companii de distributie de medicamente pe piata locala, spune ca principalele obiective pentru Romania sunt integrarea jucatorilor preluati si cresterea organica.
"Nu mai avem in plan achizitii nici pe distributie, nici in productie sau retail. Ne-am propus sa ajungem un jucator important in Romania si cred ca am reusit acest lucru. Mai departe nu dorim sa devenim lideri in piata romaneasca si nu consider ca avem o strategie agresiva in Romania", a declarat intr-un interviu acordat ZF Erik Bogsch.
Ultimul deal al grupului Richter pe piata locala a fost preluarea, la sfarsitul saptamanii trecute, a unui pachet de 96% din actiunile distribuitorului PharmaFarm, pentru 13,5 mil. euro. La finalul anului trecut Gedeon Richter a platit 14,5 mil. euro pentru pachetul integral de actiuni al grupului Dita. Astfel, compania a ajuns prin achizitii la o cota de 7% din piata de distributie, ceea ce ii asigura un loc intre primele cinci corporatii din industria de profil.
"Avem cota de piata necesara pentru a incepe sa crestem organic. Ne-am propus un avans peste cel al pietei. Acum ne vom concentra pe integrarea companiilor pe care le-am cumparat. Acest lucru nu va fi usor si va dura ceva timp insa vreau sa subliniez ca o vom face pas cu pas", a adaugat directorul executiv al grupului .
La nivelul pietei farmaceutice romanesti, Gedeon Richter este singura companie cu o structura de business integrata.
"In Romania am ales sa fim integrati vertical si nu doar sa ne marginim la unitatea de productie pe care o avem la Targu-Mures (pe care Gedeon a cumparat-o in 1998 - n.red.). Credem ca Romania are un potential de crestere foarte mare. Piata va continua sa se dezvoltate in urmatorii ani, desi nivelul preturilor este foarte scazut", a adaugat Eri