Cazurile de fraude prin intermediul telefoanelor mobile s-au inmultit, aproape fiecare utilizator primind, macar o data, un SMS prin care i se cerea sa dea bani, intr-un mod sau altul.
Reprezentantii companiilor de telefonie mobila sustin ca fraudele de tip phishing sunt cel mai des intalnite, cei care le comit prezentandu-se drept reprezentanti ai furnizorilor. Acestia solicita informatii cu caracter confidential, reincarcari de conturi PrePay sau transfer de bani.
"Ne-au fost semnalate tentative de frauda care au avut loc prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin alte mijloace de comunicare. Acestea pot parea initiate de Orange, dar, in realitate, sunt efectuate de persoane care nu reprezinta Orange si au scopul de a obtine castiguri nejustificate", au explicat reprezentantii Orange, pentru Ziare.com.
De asemenea, poate fi vorba si de castiguri la asa-zise concursuri, iar, pentru a se intra in posesia acestora, clientilor li se solicita reincarcarea unor cartele prepaid, au spus si reprezentantii Cosmote. Conform acestora, numarul plangerilor cu privire la fraude a scazut cu 70 la suta, in 2012, in reteaua Cosmote, comparativ cu anul precedent.
Cum puteti recunoaste incercarile de frauda
Daca ati primit un SMS sau un telefon, chipurile din partea unui reprezentat al companiei de telefonie mobila la care sunteti abonat, si nu stiti daca este frauda sau nu, iata cateva indicii:
- Sunt solicitate informatii confidentiale;
- Se impune trimiterea unui raspuns urgent;
- In mesajele e-mail sunt incluse adrese web, similare celor detinute de diverse organizatii legale, dar avand denumirile usor modificate;
- Se solicita sa tastezi pe telefon diverse coduri pentru a confirma ca esti de acord sa primesti un premiu.
"De obicei, cei car