Aproape 90% din parcul de vagoane al CFR Călători are durata de viaţă depăşită. Costurile numai pentru reamenajarea toaletelor din trenurile rapid şi accelerat se ridică la circa 5 milioane de euro.
România nu respectă normele Uniunii Europene cu privire la durata de serviciu a unui vagon de călători. Conform normelor europene, durata de serviciu a unui vagon de călători este stabilită la aproximativ 15 ani, însă reglementările naţionale stabilesc durata acestuia la 30 de ani, ceea ce reprezintă o valoare dublă. Din cele 3.240 de vagoane, cât reprezintă parcul total al CFR Călători, aproape 90% au durata de serviciu depăşită. Deşi CFR Călători spune că "eforturile companiei s-au concentrat asupra asigurării siguranţei şi confortului călătorilor", în funcţie de posibilităţile financiare, au fost achiziţionate numai 100 de vagoane nou-construite, la care s-au adăugat şi câteva vagoane modernizate sau reabilitate.
Peste 41% dintre călători merg cu trenurile personale, 7% merg cu Intercity, restul optând, în procente aproape egale, pentru rapid şi accelerat. În luna martie 2007 au călătorit cu trenurile Intercity 151.314 de persoane.
LUCRĂRI. Reamenajarea include obligatoriu înlocuirea şi asigurarea protecţiei anticorozive a podelei cabinei wc şi a porţiunilor metalice ale pereţilor prin vopsire în câmp electrostatic pe o înălţime de 70 de centimetri şi recondiţionarea oalei wc şi vopsirea acesteia în câmp electrostatic. În plus, vor fi întărite uşile de acces, suprafaţa melaminată a pereţilor laterali, şi va fi recondiţionată rama ferestrei şi a corpului de iluminat. Mai mult, instalaţia de alimentare cu apă şi a sistemului clasic de ventile acţionate prin pedale şi tije va fi înlocuită cu ventile cu temporizare mecanică. De asemenea, lavoarul, oglinda, savoniera, suporţii pentru hârtie şi şerveţele, coşul de resturi vor fi înlocuite cu elemente noi, a