Anul trecut oamenii se întrebau cum va face Facebook mai mulţi bani. Investitorii erau dezamăgiţi, specialiştii vedeau un viitor sumbru pentru reţeaua socială. La doar un an distanţă, Facebook pare mai activă ca niciodată şi va încerca să intre pe un teritoriu periculos, cel al Twitter.
Poate în România Twitter-ul nu este atât de mare, iar interacţiunea dintre show-urile TV şi utilizatorii de internet nu este atât de mare. Au fost încercări reuşite, cum ar fi aplicaţia "Românii au Talent", dar la noi nu se comentează decât rar meciurile sau emisiunile pe reţelele sociale, în mod organizat. În SUA, în schimb, fiecare seriale are şi o audienţă online specifică. Iar Facebook vrea să profite de pe urma introducerii #hashtag-ului.
Facebook a anunţat că va oferi rapoarte televiziunilor americane privind performanţa show-urilor lor pe reţeaua socială. Rapoartele vor arăta detaliat "acţiunile" utilizatorilor - Like-uri, comentarii, share-uri sau menţiuni. Practic, orice episod va fi tradus în Facebook ca reacţie din partea utilizatorilor.
Reţeaua socială nu va face rezultatele publice, ci le va distribui către ABC, NBC, Fox şi CBS, dar şi cu alţi parteneri selectaţi atent. Practic, Facebook intră direct pe teritoriul Twitter, care oferă constant rapoarte despre performanţa episoadelor unui serial. Reţeaua lui Zuckerberg se doreşte locul unde să se retragă audienţa în timp ce se uită la seriale şi emisiuni, unde să discute, unde să ofere feedback.
Oferta Facebook vine pe fondul introducerii de către Twitter a Nielsen Twitter TV Rating, un parteneriat cu cea mai mare firmă de analiză a rezultatelor de la televiziune.
Facebook a anunţat alte unelte pe 9 septembrie. Mai multe puteţi citi aici.
Cum va funcţiona sistemul?
Deşi momentan e limitat faţă de Twitter, care are deja experienţă, Facebook trebuie să estimeze interacţiunile pornind