*INOVAŢIE Toyota şi Mercedes sfidează criza, investind în dezvoltarea de maşini electrice a căror baterie poate fi încărcată la o priză obişnuită. Nu ştim ce ne rezervă constructorii în materie de noutăţi economice, însă cu siguranţă şoseaua viitorului are o bandă "verde"
Oficialii Toyota au anunţat că a treia generaţie a hibridului Prius va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt (17- 27 septembrie) în varianta Plug-in, adică va putea fi încărcat la priză. Maşina va avea un motor obişnuit de 1,8 litri şi 99 CP, şi unul electric de 82 CP alimentat de o baterie de Litiu Ion care va permite o autonomie de 20 km. Aceasta se va încărca în 180 minute la 100 V şi 100 minute la 200V. Constructorul spune că maşina nu va polua cu mai mult de 60 grame de CO2, deoarece va funcţiona ca un vehicul electric pe distanţe scurte şi ca un hibrid convenţional pe distanţe mari.
Toyota Motor Company are în plan să livreze 500 astfel de maşini în toată lumea, la început doar pentru flote- pentru a putea fi testate şi acceptate de clienţii care lucrează cu un număr mare de maşini. În prima parte a lui 2010 vor ajunge 150 de Prius Plug-in în Europa, majoritatea în Franţa, Germania şi Marea Britanie, alte 150 vor fi livrate în SUA şi 200 către flotele din Japonia. Prin testele la care va fi supus Priusul Plug-in, constructorul vrea să elimine şi eventualele probleme tehnice care are putea surveni după ce maşina este scoasă pe şosea, dar este interesat în mod special şi de modul de abordare şi de utilizare a maşinii de către clienţi.
Concurenţă la priză: Mercedes S 500
Deşi sunt pioneri în ceea ce priveşte hibridele, cei de la Toyota se confruntă cu o concurenţă tot mai serioasă pe segmentul maşinilor economice. Prius Plug-in nu va fi singura maşină electriucă de la Frankfurt, nemţii de la Mercedes anunţând lansarea conceptul Vision S500 Plug-in Hybrid. Acesta va avea