Lia Bugnar, actriţă, regizor şi dramaturg, Alice Georgescu, critic de teatru, şi Victor Ioan Frunză, regizor, vorbesc despre plusurile şi minusurile nominalizărilor de la actuala ediţie sau despre nevoia de dezbatere.
Nominalizările la Premiile Uniunii Teatrale din România (UNITER) stârnesc şi în acest an discuţii aprinse în lumea scenei. Primele întrebări care au căpătat consistenţă şi redundanţă în mediul teatral, după anunţarea nominalizărilor, au fost următoarele: de ce nu apare numele lui Marcel Iureş pe lista nominalizaţilor la categoria Cel mai bun actor în rol principal, după rolul din „Absolut!", spectacolul lui Alexandru Dabija de la Teatrul Act, şi de ce „Îngropaţi-mă pe după plintă", regizat de Yuri Kordonsky la Teatrul Bulandra, nu a fost nominalizat la categoria Cel mai bun spectacol?
O stridenţă
Oamenii de teatru contactaţi de „Weekend Adevărul" încearcă să analizeze mecanismele din spatele deciziei juriului format din criticii Monica Andronescu, Ion Cocora şi Ion Parhon. Gala Premiilor UNITER va avea loc luni, 23 aprilie 2012, la Sala Majestic a Teatrului Odeon din Bucureşti.
Lia Bugnar, actriţă, regizor şi dramaturg, crede că „Îngropaţi-mă pe după plintă" este un spectacol care n-a primit nicicum ce merita, adică o nominalizare la Cel mai bun spectacol şi la Regie. „E extrem de bun şi de frumos şi s-a trecut peste...", constată Lia Bugnar.
„Când am văzut nominalizările, mi s-a părut strident faptul că ruda mea prin alianţă, Dragoş Buhagiar (n.r. - scenograful este soţul Liei Bugnar), este nominalizată din nou la scenografie. Şi mai strident e faptul că, într-adevăr, merită, pentru că este cel mai bun scenograf din România. E trist şi apăsător că singurul lui concurent real e el însuşi", subliniază Lia Bugnar.
Actriţa continuă: „Ce mai pot să spun despre gustul limitat al juriului de nominalizări? Juriul este a