Vă mai amintiţi de MySpace? A fost cea mai populară reţea socială din lume, dar imposibilitatea de a se schimba şi de a evolua, odată cu creşterea Facebook, a dus la decăderea ei. MySpace însă pregăteşte o schimbare radicală, dar încă suferă foarte mult.
Conform unui document intern publicat de către „Business Insider", MySpace va avea o investiţie de 50 de milioane de dolari şi va încerca să îşi modifice strategia, ducându-se mai aproape de profilul Spotify, un site care oferă muzică cu plată.
Documentul intern venit de la compania Interactive Media Holdings, cea care a plătit 35 de milioane de dolari pentru MySpace către News Corp, arată că anul 2012 a fost la fel de mizerabil ca şi 2011, deşi a existat o creştere minoră. Pierderile au fost de 40 de milioane, iar veniturile de 15 milioane de dolari, o creştere cu 6 milioane de dolari faţă de 2011.
Compania care deţine reţeaua socială bazată pe muzică speră să reducă pierderile până la 25 de milioane de dolari în 2013, odată cu introducerea noului design, prezentat acum o lună şi care îl are într-o poziţie cheie pe Justin Timberlake, unul dintre investitorii în noul MySpace.
Practic, ce vor cei de la MySpace? Dacă până acum era doar o reţea socială centrată în jurul muzicii, viitorul este cel în care conţinutul este plătit la bucată sau pe bază de abonament, după formatul Pandora sau Spotify.
Documentul oferit către „Business Insider" arată cât de mult a decăzut MySpace. Acum şase ani, reţeaua socială a fost cumpărată de News Corp pentru 580 de milioane de dolari, iar în 2011 ajunsese să producă 9 milioane de dolari, aproape cât un site junior din Statele Unite ale Americii.
Ce se va găsi în noul MySpace?
În documentul intern, reţeaua socială este explicată mai bine de către patronii săi. Astfel, ea se va baza pe cel mai mare catalog online, cu 42 de milioane de cântece